THE USE OF TECHNOLOGIES IN EDUCATION AS RESOURCES TO IMPROVE LEARNING
TECHNOLOGIES

Palavras-chave

Remote education, technology integration and faculty improvement.

Como Citar

Zanotto Bonamigo, G. ., & Roveda, M. . (2024). THE USE OF TECHNOLOGIES IN EDUCATION AS RESOURCES TO IMPROVE LEARNING. Revista Gênero E Interdisciplinaridade, 5(04), 1–15. https://doi.org/10.51249/gei.v5i04.2115

Resumo

This research aims to analyze the importance of integrating new technologies in education, examining their impact on the transformation of teaching methods and the role of the educator in this digital context. Furthermore, we seek to highlight the new learning paradigms that have emerged with technological advancement and global digitalization, which are reconfiguring the educational structure.

https://doi.org/10.51249/gei.v5i04.2115
TECHNOLOGIES

Referências

BUGAY, E. L., ULBRICHT, V.R. Hipermídia. Florianópolis. Visual Books, 2000.

COSCARELLI, C. V. O uso da informática como instrumento de ensino aprendizagem. Revista Presença Pedagógica, vol. 4, n.20, p.29-37, mar/abr. 1998.

FERREIRA, M. J. M. A. Novas tecnologias na sala de aula. 2014. 121 páginas. Monografia (Especialização em Fundamentos da Educação: Práticas Pedagógicas Interdisciplinares). Universidade Estadual da Paraíba.

GODOI, Guilherme Canela. Desafio aos professores: aliar tecnologia e educação. Revista Veja. São Paulo. 09/06/2010. Disponível em: https://veja.abril.com.br/educacao/desafioaos-professores-aliar-tecnologia-e educacao-2/ . Acesso em: 06 jan.2024.

LAKATOS, E. M. & MARCONI, M de A. Fundamentos da metodologia científica. 4. Ed. SP: Atlas, 2001.

LÉVY, P. As tecnologias das inteligências: o futuro do pensamento na era da informática. Rio de Janeiro, 1993.

MORAN, J. M., Novas tecnologias e mediação pedagógica. Coleção Papirus Educação, Editora Papirus, Campinas, 16. ed., 2009.

MORAN, J. M. As múltiplas formas de aprender. Revista atividades & experiências. São Paulo, Jul 2005. Disponível em: http://ucbweb.castelobranco.br/webcaf/arquivos/23855/6910/positivo.pdf Acesso em: 12 fev. 2024.

PETRY, A. S. Uma contribuição ao conceito de jogo em hipermídia. Revista Informática na Educação - teoria & prática, v. 8, n. 2. Porto Alegre: UFRGS, 2005, p.81-96.

RIBEIRO, L. O. M. et al. Modificações em jogos digitais e seu uso potencial como tecnologia educacional para o ensino de engenharia. Revista Novas Tecnologias na Educação, v. 4, n. 1. Porto Alegre: UFRGS, 2006.

SLOCZINSKI, H.; CHIARAMONTE, M. S. Ambiente virtual: interação e aprendizagem. Informática na Educação - teoria & prática, v. 8, n. 1, Porto Alegre: UFRGS, 2005.

WALSH, James P. and UNGSON, Gerardo Rivera. The Academy of Management Review. Vol 16, Nº 1 (Jan 1991), pp. 57-91.

Downloads

Não há dados estatísticos.

Métricas

Carregando Métricas ...