EDUCATION IN DIVERSITY
EDUCATION

Palavras-chave

Training; Teachers; Education; Diversity

Como Citar

Eduarda dos Santos, M. (2024). EDUCATION IN DIVERSITY: REFLECTIONS ON TEACHER TRAINING AND PEDAGOGICAL PRACTICE IN THE PROPOSAL OF INCLUSIVE EDUCATION. Revista Gênero E Interdisciplinaridade, 5(02), 70–82. https://doi.org/10.51249/gei.v5i02.1940

Resumo

Introduction: Students with special educational needs are included in the perspective of inclusive education, which, in recent years, has gained prominence and has been widely discussed Objective: to carry out a survey of some works from the last 6 years that cover the theme of Education and teaching pedagogical practice in the proposal for inclusive education Methodology: This is a descriptive literature review with qualitative characteristics in the Scielo and Google Scholar databases in articles published, in Portuguese, between 2015 and 2021. Conclusions: It is possible to conclude Although educating in diversity is possible, as long as public policies are actually implemented, teacher training requires more investment and attention from schools.

https://doi.org/10.51249/gei.v5i02.1940
EDUCATION

Referências

CARVALHO, Rosita Educação inclusiva: a reorganização do trabalho pedagógico. 3ª ed. Porto Alegre: Mediação, 2010.

DE FELICIO, Natália Costa; FANTACINI, Renata Andrea Fernandes; TOREZAN, Keila Roberta. Atendimento educacional especializado: reflexões acerca da formação de professores e das políticas nacionais. Revista Eletrônica de Educação, 2016.

BEZERRA, José Gustavo de Souza et al. Incluir para formar ou formar para incluir? reflexões acerca da formação dos docentes da escola Estadual José Rufino em Angicos/RN. 2018.

DO SOCORRO Almeida, Maria. Dificuldades E Desafios Para Educação Inclusiva–A Falta De Qualificação E O Despreparo Dos Professores: Um Estudo De Caso Em Escolas Municipais De Fortaleza-Ceará, Brasil, 2017.

MESQUITA, Gabriela Soares Nascimento et al. Formação de professores na perspectiva da educação inclusiva, 2015.

MICHILES, Romina Karla da Silva et al. Atividades lúdicas na prática pedagógica dos professores de Educação Física no contexto da Educação Inclusiva. 2018.

REDIG, Annie Gomes et al. Formação Continuada Docente em EaD em Tempos de Pandemia: Contribuições para a Prática Pedagógica na Perspectiva da Educação Inclusiva. EaD em Foco, 2020.

SILVA, Ullair Maria da. A prática pedagógica docente e a educação inclusiva: as diferenças e a interação entre pares. Trabalho de Conclusão de Curso, 2019.

SOUZA, Veridiana Xavier Dantas. Formação continuada de professores e a educação inclusiva de alunos com deficiência: uma pesquisa participante em extensão universitária, 2015.

Downloads

Não há dados estatísticos.

Métricas

Carregando Métricas ...