LITERACY AND HYPERACTIVITY IN EARLY EARLY EDUCATION
LITERACY

Palavras-chave

Literacy; Hyperactivity; Education; Learning

Como Citar

Maria da Silva, B. ., Edjane da Silva Soares Guabira, M. ., José Brito da Silva, M. ., Gomes de Souza, L. ., Cândido Pereira, E. ., Farias Santos da Silva, A. ., Maria da Silva, J. ., Berto Silva, G. ., Edjanir Cândido Pereira, M., & Margarete do Nascimento Mendonça, M. . (2024). LITERACY AND HYPERACTIVITY IN EARLY EARLY EDUCATION. Revista Gênero E Interdisciplinaridade, 5(01), 18–24. https://doi.org/10.51249/gei.v5i01.1814

Resumo

This article aims to observe how literacy happens in hyperactive children in early childhood education. The term literacy has currently been used by some scholars to designate the process of developing reading and writing skills in social and professional practices. It is known that hyperactive children have concentration and learning difficulties. However, it needs attention so that literacy can occur in literacy activities. The understanding of the professional (teacher and psychologist) is essential to facilitate the understanding of reading and writing for students with ADHD (Attention Deficit Hyperactivity Disorder) or ADD (Attention Deficit Disorder). However, it is possible to deal with this group of students, work and interact with them. Because, their knowledge of the world prevails and provides them with reading and writing skills. Children with hyperactivity disorders need initiatives from teachers at school so that attention deficit problems can be overcome and teaching, learning and literacy can flow both in writing and reading and in social practice.

https://doi.org/10.51249/gei.v5i01.1814
LITERACY

Referências

FERREIRO, Emília. Reflexões sobre Alfabetização. 20 edição, S. Paulo, Cortez, 1992.

GADOTTI, Moacir. Alfabetização e Letramento têm o mesmo significado? In. Pátio – Revista Pedagógica. Ano IX, nº 34 maio/julho, 2005. Porto Alegre: Artmed Editora S. A.

SOARES, Magda, Moacir. Alfabetização e Letramento têm o mesmo significado? In. Pátio – Revista Pedagógica. Ano IX, nº 34 maio/julho, 2005. Porto Alegre: Artmed Editora S. A.

LIMA, Adriana Flávia Santos de Oliveira. Pré-escola e Alfabetização: - uma proposta baseada em Paulo Freire e Jean Piaget. 9. Ed. Petrópolis: Vozes, 1996.

FREIRE, P. Pedagogia da Autonomia: Saberes necessários à prática educativa. São Paulo: Paz e Terra (Coleção Leitura), 1996.

MENDES, A; SOUZA, S; DAMA, S. O papel da escola no processo de ensino aprendizagem do aluno hiperativo. Ubiratã/PR: Faculdade Dom Bosco, 2007.

ROHDE, L; HALPERN, R. Transtorno de déficit de atenção/hiperatividade: atualização. Porto Alegre: UFRG, 2004.

Downloads

Não há dados estatísticos.

Métricas

Carregando Métricas ...