Abstract
This research was developed with the objective of analyzing the use of the computer lab as a pedagogical resource in the public school. It can be seen that in the age of technology and the internet, many teachers are arrested in the obsolete black frames and chalk. So choosing this theme was for me to try to find out if in the school’s curriculum has interactive classes or that at least teachers take their students often in the computer lab so that they can conduct their research, expand their vocabulary or even perform some kind of activities on educational websites.
References
Araújo, Eliane de Jesus. Adão, Jorge Manoel. O uso estratégico de recursos tecnológicos na alfabetização de crianças: desafios e oportunidades para o presente e futuro. CONTRIBUCIONES A LAS CIENCIAS SOCIALES, v. 16, n. 12, p. 32878-32894, 2023.
Banhos, Laís Mantovani Ramos. USO DE RECURSOS TECNOLÓGICOS NA EDUCAÇÃO. GESTÃO & EDUCAÇÃO, v. 6, n. 02, p. 64 a 72-64 a 72, 2023.
Barbosa, Cristiane Clebia. Martins, Cibelle Amorim. RECURSOS TECNOLÓGICOS DIGITAIS NA EDUCAÇÃO:(re) pensando a formação docente continuada durante e pós-pandemia. REVELLI-Revista de Educação, Linguagem e Literatura (ISSN 1984-6576), v. 16, 2024.
Dorigoni, G. M. L.; Da Silva, J. C. Mídia e Educação: o uso das novas tecnologias no espaço escolar. v. 10, p. 12, 2013.
Ferreira, M. J. M. A. Novas tecnologias na sala de aula. 2014. 56 f. Monografia (Especialização em Fundamentos da Educação: Práticas Pedagógicas Interdisciplinares). Universidade Estadual da Paraíba, Pró-Reitoria de Ensino Médio, Técnico e Educação à Distância, Departamento da PROEAD, Sousa, PB, 2014.
Freire, Paulo. Pedagogia da Autonomia: Saberes necessários à prática educativa. 35º Ed. São Paulo: Paz e Terra, 1996.
Jordão, T. C.. Formação de educadores: a formação do professor para a educação em um mundo digital. In: Tecnologias digitais na educação. MEC, 2009.
Libâneo, Jose Carlos, Adeus professor, adeus professora?:Novas exigências educacionais e profissão docente. 13º Ed. São Paulo: Cortez, 2010.
Luccheti, Tatiane Alves et al. O USO DE RECURSOS TECNOLÓGICOS NAS ESCOLAS: CONTRIBUIÇÃO DOS PROFESSORES NA UTILIZAÇÃO DAS MULTIMÍDIAS. Revista Ilustração, [S. l.], v. 5, n. 1, p. 259–266, 2024.
Meroto, Monique Bolonha das Neves et al. A UTILIZAÇÃO DOS RECURSOS TECNOLÓGICOS DURANTE A PANDEMIA COVID-19. Revista Amor Mundi, v. 4, n. 5, p. 157-163, 2023.
Moura, Edmilson Borges de; DA CONCEIÇÃO MOURA, Angelita Teresa. A TECNOLOGIA ALIADA À EDUCAÇÃO. Construindo Pontes: Diálogos entre Ciências Humanas e Sociais-Volume 2, 2024.
Silva, Â. C. Educação e tecnologia: entre o discurso e a prática. Ensaio: aval. pol. públ. educ., Rio de Janeiro, v. 19, n. 72, p. 527-554, jul. /set. 2019.
Sousa, Matozalém de et al. CAMINHOS DA EDUCAÇÃO DIGITAL: INTEGRANDO TECNOLOGIAS, CIDADANIA E INOVAÇÃO. Revista Amor Mundi, v. 5, n. 2, p. 173-181, 2024.
Souza, A.. Souza, F. (2016). Uso da Plataforma Google Classroom como ferramenta de apoio ao processo de ensino e aprendizagem: Relato de aplicação no ensino médio. 2016. 33 f. Trabalho de Conclusão de Curso (de Licenciado em Ciência da Computação). UFPB, João Pessoa, 2016.
Souza, Emanuele Nogueira de et al. INFORMÁTICA NA EDUCAÇÃO: A GESTÃO ESCOLAR E AS FASES DE IMPLEMENTAÇÃO DE UM PROJETO DE TECNOLOGIA EDUCACIONAL. RECIMA21-Revista Científica Multidisciplinar-ISSN 2675-6218, v. 4, n. 4, p. e443017-e443017, 2023.
Tibúrcio, Giuliano Alencar. Borges, Fábio Alexandre. Cibotto, Rosefran Adriano Gonçales. A UTILIZAÇÃO DE RECURSOS TECNOLÓGICOS DIGITAIS COMO POSSIBILIDADE PEDAGÓGICA PARA O ENSINO DE ARTE SOB AS LENTES DE PESQUISAS BRASILEIRAS. Revista Educação e Linguagens, v. 12, n. 23, p. 253-273, 2023.