Abstract
The theme indiscipline is currently being much discussed in the school scope, breaking rules imposed, whether by school or the teacher within the classroom, is considered an obstacle to learning. Then comes from educators a great challenge in how to face indiscipline in the classroom, which methods/practices, teachers can use to minimize this type of behavior. Because it is a present reality in schools, indiscipline becomes reason for conflicts in the classroom between teacher and student, generating often misleading punishment and punishments by educators, impairing learning. Indiscipline is also viewed by many teachers as a problem that only parents can solve by taking their responsibility from the teacher, their, often traditional, dull and uninteresting classes for students.
References
Anjos, Valdemir Melo dos. INDISCIPLINE IN THE EARLY GRADES OF FUNDAMENTAL EDUCATION AT ESCOLA MUNICIPAL RAIMUNDO ROBERTO DE CARVALHO. Revista Gênero e Interdisciplinaridade, v. 5, n. 03, p. 82-99, 2024.
Bozoki, Karine Silva. Bressan, João Carlos Martins. Os desafios da prática pedagógica em educação física e suas soluções apresentadas por professores. Conexões, v. 21, p. e023013-e023013, 2023.
Bueno, Helen Paola Vieira. Silva, Priscila Kelly Oliveira da. REFLEXÕES SOBRE AS PRÁTICAS DOCENTES FRENTE AOS DESAFIOS IMPOSTOS PELA INDISCIPLINA ESCOLAR. Revista Diálogos Interdisciplinares, v. 1, n. 8, p. 55-70, 2020.
Carita, Ana. Fernandes, G. Indisciplina na sala de aula: Como prevenir? Como remediar? Lisboa: Presença, 1997.
Daza, Priscilla Ferreira. Felipe, Juliana da Silva. MEDIAÇÃO DE CONFLITOS NO ÂMBITO ESCOLAR DO ENSINO BÁSICO: VANTAGENS E DESAFIOS (DIREITO). Repositório Institucional, v. 3, n. 1, 2024.
Oliveira, Lays Brunnyeli Santos de et al. REPRESENTAÇÕES SOCIAIS DA INDISCIPLINA ESCOLAR: UMA REVISÃO DE ESCOPO. Revista de Psicologia, Educação e Cultura, v. 26, n. 3, p. 26-38, 2023.
Paula, Gilvana Costa Rocha et al. Indisciplina escolar e a relação professor aluno: práticas a serem construídas significadamente. RACE-Revista de Administração do Cesmac, v. 4, p. 81-91, 2019.
Rossi, Mayara et al. OS DESAFIOS DA GESTÃO ESCOLAR EM ESCOLAS PÚBLICAS. REVISTA FOCO, v. 17, n. 7, p. e5606-e5606, 2024.
Silva, Ana Rita Cerqueira da. A indisciplina escolar nos alunos do 3º Ciclo do Ensino Básico numa escola da Horta: desafios para a intervenção. 2024. 152 tese de Doutorado. (Mestrado em Intervenção Social Escolar). Escola Superior de Educação do Instituto Politécnico de Castelo Branco. Lisboa, outubro de 2023.
Silva, Hugo Leonardo Candido; Carvalho, Solange Maria Sabina de. Azevedo, Gilson Xavier de. CAUSAS E CONSEQUÊNCIAS DA INDISCIPLINA NO ENSINO FUNDAMENTAL: COMO ENFRENTAR ESSE DESAFIO? REEDUC-Revista de Estudos em Educação (2675-4681), v. 10, n. 1, p. 345-361, 2024.
Silva, Antônio Laércio Nunes da. Santos, Maria Pricila Miranda dos. INDISCIPLINA: UM DESAFIO QUE A ESCOLA PRECISA SUPERAR. Revista Ibero-Americana de Humanidades, Ciências e Educação, v. 9, n. 10, p. 4539-4550, 2023.
Sousa, André Luiz Ramos de. POSTURA DO GESTOR ESCOLAR QUANTO A INDISCIPLINA. Revista SL Educacional, v. 6, n. 05, p. 19, 2024.