EXPLORING THE INTERSECTION BETWEEN NATURE AND MATHEMATICS IN HIGH SCHOOL
PDF

Palavras-chave

Environmental Education, Mathematics, Active Methodologies, Sustainability, Awareness

Como Citar

Ney de Lima dos Santos, N. ., Letícia Freitas Bruce, A. ., Eloyse Santeiro Lima, . L. ., de Medeiros Bruce, . N. ., & Lucas Correa Potiguara, V. . (2025). EXPLORING THE INTERSECTION BETWEEN NATURE AND MATHEMATICS IN HIGH SCHOOL: AN INTERDISCIPLINARY APPROACH TO PROMOTE SUSTAINABILITY AT THE STATE SCHOOL PROFESSORA MIRTES ROSAS MENDES DE MENDONÇA LIMA. Journal of Interdisciplinary Debates, 5(04), 98–107. https://doi.org/10.51249/jid.v5i04.2376

Resumo

The paper entitled “Exploring the intersection between nature and mathematics in high school” presents an educational project developed at Escola Estadual Professora Mirtes Rosas Mendes de Mendonça Lima, which aims to integrate mathematical concepts with environmental issues. Using active methodologies such as the flipped classroom and design thinking, the project promotes environmental awareness among students, encouraging them to identify and analyze local problems, such as water waste and waste generation. Students not only learn to apply mathematical concepts in real contexts, but also develop critical skills and a sense of responsibility towards the environment, culminating in the creation of infographics that summarize their findings.

https://doi.org/10.51249/jid.v5i04.2376
PDF

Referências

SANTOS, Nora Ney Lima. A Matemática é para todos: o caso de educandas em Itacoatiara – AM. 1. ed. Londrina: Sorian, 2021. 94p. (Coleção Ensino da Matemática em Itacoatiara – AM. Volume 1).

SANTOS, Nora Ney de Lima dos. História da matemática na construção pensamento: o caso de Itacoatiara - Am. 1. ed. Londrina: Sorian, 2022, 106p. (coleção ensino da matemática em Itacoatiara – Am. Volume 2).

SILVA, Carmen Kaiber da; GROENWALD, Claudia Lisete Oliveira. Integrando a matemática ao tema educação ambiental. ULBRA-Brasil. Paradigma, v.22, n.2, p.151-170, 2015. DOI:https://doi.org/10.37618/PARADIGMA.1011-2251.2001.p151-170.id267 Disponível em: http://revistaparadigma.online/ojs/index.php/paradigma/article/view/267/265. Acesso em 25 jan. 2023.

KAZAY, Daniel. Firmo; BREDARIOL, Tomás de Oliveira. (2013). A prática da educação ambiental no ensino de matemática. REMEA - Revista Eletrônica Do Mestrado Em Educação Ambiental, 26. https://doi.org/10.14295/remea.v26i0.3359. Disponível em: https://periodicos.furg.br/remea/article/view/3359/2014. Acesso em 26 jan. 24.

Downloads

Não há dados estatísticos.

Métricas

Carregando Métricas ...