A NEW APPROACH TO CALCULATING THE DIFFERENCE BETWEEN TWO NATURAL NUMBERS
PDF

Palavras-chave

Mathematics. Subtraction. Base ten. Method.

Como Citar

Robson Barros, A. . (2024). A NEW APPROACH TO CALCULATING THE DIFFERENCE BETWEEN TWO NATURAL NUMBERS. Journal of Interdisciplinary Debates, 5(04), 92–97. https://doi.org/10.51249/jid.v5i04.2372

Resumo

This paper aims to present a way to calculate the difference between two natural numbers in which the digits of the minuend are almost or all smaller than the digits of the subtrahend, without using the archaic expression “x to y”, as in the example 23 - 19 where we say “nine to thirteen is four, go one”, which the student has great difficulty understanding. Therefore, this text contributes positively to the teaching-learning process of the aforementioned content.

https://doi.org/10.51249/jid.v5i04.2372
PDF

Referências

CHARLOT, Bernard. Da Relação com o Saber: elementos para uma teoria. Tradução: Bruno Magne. Porto Alegre: Artes Médicas Sul, 2000.

FREIRE, P. Pedagogia da Autonomia: Saberes Necessários à Prática Educativa. São Paulo. Paz e Terra. 2003..

Oliveira, Andressa Cordeiro de Oliveira; Passos, Angela Meneghello; Passos, Marinez Meneghello. Um Estudo sobre a Aprendizagem da Matemática no Periódico Bolema. Bolema, Rio Claro (SP), v. 38, e220038, 2024

Arruda, Marineide Cavalcanti; Conde, Cristiane Maria Pereira; Efken, Karl Heinz. Formação de professores: de educador para educador - uma experiência com docentes da mata sul de Pernambuco. Anais, UFS, volume XV, n. 4, set. 2021

Downloads

Não há dados estatísticos.

Métricas

Carregando Métricas ...