CONTINUING TRAINING AS A SPACE FOR TEACHER TRAINING WITH NEW TECHNOLOGIES
FORMAÇÃO CONTINUADA (Português (Brasil))

Keywords

Continuing Training. Training. Technology.

How to Cite

César Ferreira Brasil, J. . (2024). CONTINUING TRAINING AS A SPACE FOR TEACHER TRAINING WITH NEW TECHNOLOGIES. Humans in Perspective, 62. https://doi.org/10.51249/hp02.2024.2036

Abstract

This study has the general objective of analyzing the importance of continuing education as a space for teacher training with new technologies. In order to achieve the proposed objective, a bibliographical research was carried out, using articles, magazines, theses and other studies that deal with this topic and will serve as research sources and theoretical basis for this study. Technological innovation and teacher creativity are vital to improving education. No one can deny the impact that technology has had on this process. New methods are not as important as learning important information and receiving instruction in the classroom. Students must use their notebooks and chalkboards to fully understand the information they study. They should also use supplementary resources such as Internet research and field trips. Technological changes require schools to adjust their educational processes to accommodate new technological developments. This includes new teaching and learning methods, such as implementing technology in the classroom. Schools need to consider the specificities of all participants involved in educational technology (teachers, principals, supervisors, coordinators and teaching staff) to create a general objective for the technology. This requires schools to understand their needs on a global level in order to create a united front for technological change.

https://doi.org/10.51249/hp02.2024.2036
FORMAÇÃO CONTINUADA (Português (Brasil))

References

ALMEIDA, Maria Antonieta; AZEVEDO, Beatriz. Os Desafios que os Professores Encontram ao Incluir as Novas Tecnologias no Processo de Ensino. Educação (Re) Criação. João Pessoa: Ideia, 2021. p.110-134.

ANDRADE, Luiz Rafael. Letramento digital: entre elementos e debates conceituais. Simpósio Internacional de Educação e Comunicação-SIMEDUC, n.8, 2017.

BACICH, Lilian. Formação continuada de professores para o uso de metodologias ativas. Metodologias ativas para uma educação inovadora: uma abordagem teórico-prática. Porto Alegre: Penso, 2018.

BARBOSA, R. A. S.; SHITSUKA, R. Uso de tecnologias digitais no ensino remoto de alunos da educação infantil e anos iniciais do ensino fundamental: relato de experiência. E-Acadêmica, Vargem Grande Paulista, [S. l.], v. 1, n. 1, p.12, 2020.

CARVALHO, E. de F. G. de; SILVA, T. G. R.; SCIPIÃO, L. R. de N. P.; NETO, C. A. de A.; ANDRADE, W. M.; NETO, J. E. de O.; FERREIRA, A. D.; SANTOS, M. J. C. dos. As tecnologias educacionais digitais e as metodologias ativas para o ensino de matemática / Digital educational technologies and active methodologies for teaching mathematics. Brazilian Journal of Development, [S. l.], v. 7, n. 1, p. 3153–3169, 2021.

FEITOSA, Girlene. Formação de professores e as tecnologias digitais: a contextualização da prática na aprendizagem. 1. ed. – Jundiaí [SP]: Paco Editorial, 2019. 200p.

FERREIRA, Verônica Moreira Souto; DE OLIVEIRA, Tálita Regina Henrique; DA SILVA, Maria Ivonaide Félix Duarte. Desafios em tempos de pandemia: o ensino remoto emergencial da educação física no ensino fundamental. In: Anais do CIET: EnPED: 2020-(Congresso Internacional de Educação e Tecnologias| Encontro de Pesquisadores em Educação a Distância). 2020.

GODOI, M. .; KAWASHIMA, LB.; GOMES, L. de A. .; CANEVA, C.. Ensino remoto durante a pandemia de covid-19: desafios, aprendizado e expectativa de professores universitários de Educação Física. Investigação, Sociedade e Desenvolvimento. Vargem Grande Paulista, [S. l.] , v. 9, n. 10, pág. e4309108734, 2020.

MORAN, José. Metodologias ativas para uma aprendizagem mais profunda. Metodologias ativas para uma educação inovadora: uma abordagem teórico-prática. Porto Alegre: Penso, 2018 e-PUB.

SANTOS, Camila Santos dos; ALMEIDA, Maria Antonieta Pereira Tigre. Formação Continuada de Professores no Uso de Tecnologias Digitais. Id on Line Rev. Psic., Outubro/2021, vol.15, n.57, p. 599-615.

VIOLA, A. M.; MACHADO, J. B. As tecnologias digitais de informação e comunicação (tdic) nas práticas pedagógicas dos professores de história da cidade de jaguarão: limites e potencialidades para o desenvolvimento da consciência histórica. Revista Inter-Ação, Goiânia, v. 48, n. 3, p. 727–742, 2023.

Downloads

Download data is not yet available.

Metrics

Metrics Loading ...