TRADITIONAL TEACHING VERSUS ARTIFICIAL INTELLIGENCE APPLIED TO TEACHING
ENSINO TRADICIONAL (Português (Brasil))

Keywords

Traditional teaching. Artificial intelligence. Meaningful learning. Cooperative and collaborative learning

How to Cite

Silva Santana Borges, E. ., Carla Beserra da Fonseca, E. ., Castro Martins, M. ., Jones dos Santos, R., Araújo Rocha, R., Lúcia Albuquerque, V., Maria de Melo Silva, V. ., & Luis Bender, A. . (2024). TRADITIONAL TEACHING VERSUS ARTIFICIAL INTELLIGENCE APPLIED TO TEACHING: REFLECTIONS ON THE ADVANTAGES OF EDUCATIONAL ROBOTICS FOR THE TEACHING AND LEARNING PROCESS. Humans in Perspective, 10. https://doi.org/10.51249/hp10.2024.1947

Abstract

School education is characterized, above all, by its relationship with the social context, as it is through this that the perception of student training necessary for the development of skills consistent with social demands emerges. From this, objectives are formulated that end up affecting the way teachers understand and promote the teaching and learning process. In this context, with this research, we seek to reflect on the characteristics inherent to the traditional teaching methodology and pedagogical practice based on artificial intelligence, as well as their influences regarding the development of meaningful, cooperative and collaborative learning.

https://doi.org/10.51249/hp10.2024.1947
ENSINO TRADICIONAL (Português (Brasil))

References

Bertoni, Fabiana; Pires, Matheus. Análise da aplicação dos métodos PBL e tradicional no ensino de inteligência artificial. In: Anais da XIX Escola Regional de Computação Bahia, Alagoas e Sergipe. SBC, 2019. p. 439-448. Disponível em Vista do Análise da aplicação dos métodos PBL e tradicional no ensino de inteligência artificial (sbc.org.br) Acesso em 08 mar. 2024 às 20h04min.

Nascimento, Daniel Lima do. Os Jesuítas e a educação no Brasil Colônia. 2022. Disponível em 2022_tcc_dlnascimento.pdf (ufc.br) Acesso em 27 fev. 2024 às 8h30min

Rodrigues, Márcia Maria. As teorias de aprendizagem. In Claro, Lima, Esteves, Pereira e Lefone. Educação em essência, Educar Faculdade Campos Elíseos FCE, v. 2, n. 01, p. 104, 2016. Disponível em EDUCAR-FCE-2ED-VOL1-28.07.2016-V4.pdf Acesso em 29 fev. 2024 às 5h00min

Silva, Aline Soares et al. A educação jesuítica em tempos de brasil colônia e suas contribuições para a atualidade. 2019. Disponível em TRABALHO_EV127_MD4_SA3_ID10301_12082019181539.pdf (editorarealize.com.br) Acesso em 29 fev. 2024 às 6h15min.

Silva, Alzira Ferreira da. RoboEduc: uma metodologia de aprendizado com robótica educacional. 2009. Disponível em AlziraFS.pdf (ufrn.br) Acesso em 10 mar. 2024 às 11h16min.

Silva, Eliza Galo. O impacto do manifesto behaviorista de Watson na psicologia estadunidense: uma análise bibliométrica (1903-1923). 2015. Disponível em Dissertacao_ImpactoManifestoBehaviorista.pdf (ufpa.br) Acesso em 29 fev. 2024 às 7h15min.

Downloads

Download data is not yet available.

Metrics

Metrics Loading ...